Det eksisterende system hos Københavns Kommune, havde en række begrænsninger i forhold til brugervenlighed, tidsforbrug og var i nogen udstrækning personafhængigt. Derfor var der brug for at skabe et brugervenligt system, der hurtigt kunne levere pålidelige data omkring sagerne, der behandles hos borgerrådgiveren.
Københavns Kommune fik forbedret brugervenligheden, effektiviseret arbejdsgangen og nedsat arbejdstiden ved brug af den nye BI løsning fra BIWise.
Johan Busse forklarer omkring problematikken: „Før skulle man havde kendskab til vores datastruktur og data samt have viden om, hvordan strukturen var organiseret. Endvidere krævede det specialviden at trække data ud af systemet for sidenhen at skulle bearbejdede dem i Excel ark. Det var mange komplicerede ting, man skulle kunne. Med det nye system har vi lavet nogle fremstillinger, man ‘bare’ kan slå op i, og så har man de tal, man skal bruge.“
Løsningen blev udviklet og sat i produktion inden for den aftalte tidsramme på to måneder i et tæt og agilt samarbejde med BIWise. Da tidsrammen var begrænset var det vigtigt, at projektet forløb uden komplikationer og forsinkelser. Dette blev sikret ved, at alle relevante parter i projektet blev involveret fra start af. Dette sikrede, at al relevant viden blev udvalgt på baggrund af behov, erfaring og relevans.
“Vi har fået en løsning, der kan levere standardrapporter. Vi har nogle data, vi skal levere kvartalvis, og så har vi løbende udefrakommende efterspørgsler fra personer, som gerne vil have vores data. Standard- og ad hoc-rapporter vil vi nu kunne levere meget hurtigt og uden væsentlige omkostninger. Faktisk går vi fra en dag til en time, når vi taler om udformning af de kvartalsmæssige rapporter.“ fortæller Johan Busse, der så slutter af med at sige: „Jeg har aldrig været i tvivl om, at BIWise kunne levere den rigtige løsning. De er kompetente, fleksible og konstruktive. Gevinsten er, at de taler et sprog, man kan forstå. De oversætter de tekniske termer, der skal oversættes. Det giver en god oplevelse af samarbejdet, så man føler sig som en kompetent samarbejdspartner på lige fod.“